Τέσσερα νέα μέτρα στη μάχη κατά της ακρίβειας ανακοίνωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

Τέσσερα νέα μέτρα στη μάχη κατά της ακρίβειας ανακοίνωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας υπογραμμίζοντας πως «η ακρίβεια είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια. Ένα πρόβλημα παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό απέναντι στο οποίο, η μάχη θα είναι συνεχής μέχρι να αντιμετωπισθεί».

Ο κ. Σκρέκας προχώρησε στην εξειδίκευση των μέτρων που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ για την προστασία των καταναλωτών και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ξεκαθαρίζοντας ότι «καμία εταιρεία, καμία πολυεθνική, κανένας προμηθευτής ή χονδρέμπορος δεν πρόκειται να ξεφύγει από τους ελέγχους μας όσο μεγάλος κι αν είναι. Θα είμαστε αμείλικτοι σε πρακτικές που παραβιάζουν τον νόμο και αποβαίνουν σε βάρος του καταναλωτή».

Οι 4 νέες παρεμβάσεις:

Μέτρο 1ο: Μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση

Με ειδική πινακίδα αναδεικνύεται στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών. Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών που κάνουν ήδη. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.

Μέτρο 2ο: Αυστηροί έλεγχοι στους προμηθευτές, όπως και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα

Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

 

Μέτρο 3ο: Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.

 

Μέτρο 4ο: Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας

Ενδυνάμωση του καταναλωτή στη μάχη κατά της ακρίβειας. Αναβάθμιση του συστήματος υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών όσον αφορά τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520 όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες. Σχεδίαση και ενεργοποίηση ειδικής εφαρμογής (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου.

 

 

Related posts

Και ο Σωτηρακόπουλος στο πλευρό του Νάσου Λιάγκα ενόψει των Επιμελητηριακών εκλογών της Αθήνας

Oι αλήθειες του Στέλιου Μπέκα, το γηπεδικό που πρέπει άμεσα να λυθεί και ο πρωταθλητής που δε βγήκε ποτέ από το Νοέμβρη

Η ΔΕΗ αναδεικνύει την αόρατη πραγματικότητα των γυναικών με αναπηρία, θυμάτων έμφυλης βίας